goedkoop drukwerk via online internet drukkerijen: de keerzijde

Tegenwoordig komen er steeds meer online-drukkerijen. De zogenaamde Internet Drukkers.
Daar kun je “goedkoop” gestandaardiseerd drukwerk bestellen, zoals folders, flyers en visitekaartjes.

Wij van studio Care Graphics werken daarmee soms samen. Het is haast onvermijdelijk, de aantrekkelijke prijzen dwingen daartoe.

Er is echter een keerzijde.

Er moet ergens  nog iets verdiend worden aan de productie en levering van het drukwerk.
En dat kan gaan ten koste van de kwaliteit van het drukwerk (lelijke wisselende kleurzwemen in een oplage) en daarbij het ontvangen van beschadigd drukwerk.
Dat komt mede door een slechte verpakking en ondeskundig transport. Alles moet natuurlijk op de goedkoopste manier.
De kwaliteit van het drukwerk wordt erg beïnvloed door de vele opdrachten van diverse klanten die tegelijkertijd in één run op een grote drukpers gedraaid woorden. Het goed op kleur houden van al die opdrachten is dan lastig.
Daarbij is er meestal maar één keuze in papiersoort en soms ben je ook nog gebonden aan een oplage.

Bij aflevering worden vaak de dozen door de chauffeur bij ons de gang “in gegooid”, niet zelden op de punt of de hoekrand van de doos, zodat het drukwerk (als het al goed gedrukt is) daardoor beschadigd raakt en voor een deel onbruikbaar wordt. De verpakking zelf van het drukwerk is vaak abominabel, bijvoorbeeld het ontbreken van een binnenverpakking. Vaak is de chauffeur ook meteen weer verdwenen, omdat je niets hoeft af te tekenen. Je hebt namelijk al vooruit online betaald via iDeal of een andere betalingsmethode.

Vervolgens moet je gaan bewijzen dat het drukwerk beschadigd aangeleverd is of slecht gedrukt.

Je belt, je legt uit en dan moet je 50 exemplaren gaan opsturen en  zal de online-drukkerij gaan beoordelen of je klachten terecht zijn.  Ondertussen wacht de klant op zijn drukwerk. De klant heeft terecht vaak geen boodschap aan de vertraging omdat wij zelf nu eenmaal verantwoordelijk zijn voor de tijdige aanlevering.

Daarom wijzen wij de klant er tegenwoordig op dat online bestellen van drukwerk een loterij is :
Soms gaat het goed, maar te vaak heel erg fout.

Bij offertes leggen wij 2 prijzen voor : de online (loterij) prijs en een redelijk acceptabele prijs.
Indien men kiest voor de online-prijs moet men rekening houden met kleurverschil of beschadigd drukwerk en
daardoor vertraging in de aanlevering. Er is bovendien een risico van een meerprijs voor de uren van het regelen van de herdruk. Want daar gaat meestal veel tijd in zitten.

Bij ons kiest de klant vaak voor  zekerheid en vooral voor kwaliteit.
Doet de kwaliteit er niet zoveel toe en is er geen dwingende deadline dan is de Internet Drukker een prima alternatief.

In onze studio hebben wij de bewijzen liggen.
Prachtige grafische ontwerpen en opgemaakte folders dat door kleurverschil bij het drukken en door slechte en ondeskundige aflevering grondig werd verziekt. En niet aan de klant geleverd kon worden.
Jammer, ook vanuit milieu-oogpunt een slechte zaak.

Met recht kun je zeggen, kwaliteit heeft zijn prijs.
En  studio Care Graphics staat voor zo hoog mogelijke kwaliteit voor een redelijke prijs.

Vraag informatie over onze grafische diensten via e-mail :   studio@caregraphics.nl  of neem contact op via

Charley van Doorn,
030-261 59 75
studio Care Graphics.

Advertenties

5 Reacties to “goedkoop drukwerk via online internet drukkerijen: de keerzijde”

  1. Goed om te lezen dit, en fijn om te zien dat er meerdere mensen tegen deze problemen aanlopen. Online drukkers leveren inderdaad niet altijd kwalitatief goed werk.

  2. En zo is het! Ook de argumentatie om het wel aan te bieden valt iets voor te zeggen. Uiteindelijk kiest onze klant (meestal) voor kwaliteit! Maar als de prijzen vergeleken worden lijken wij als gewone drukker met hart voor werk en klant best heel duur tov internetdrukkers. Blij je argumenten te lezen om je klant voor kwaliteit te laten kiezen. Leuke blog. Succes!

  3. Arne van Silfhout Says:

    Vergeet het slechte snijwerk niet. Het viel mij namelijk op dat het drukwerk via goedkope drukkers vaak scheef gesneden is.

  4. wat te denken van -afwijkend van de standaard- drukwerk? drukwerk in bijv. metallickleuren of fluorkleuren die vaal zijn of “dichtgelopen” afgeleverd wordt (als dat uberhaupt al gedrukt wordt door de collega’s van het internet).
    ik geloof dat als je als -professioneel bedrijf- niks over hebt voor kwaliteit van de boodschap die jij als bedrijf wilt uitbrengen dat je dan slechte reclame maakt en dat de ontvangers ook jouw kwaliteiten hieraan kunnen beoordelen.

  5. Je moet maar eens iets bij Vistaprint bestellen!
    Bij mijn vorige bestellingen zijn 2 v/d 3 pakketjes niet toegekomen terwijl ik wel heb moeten betalen!
    Nu heb ik 8 bestellingen geplaatst ( ik moest alleen maar verzendingskosten betalen … een buitenkansje …)
    er zijn er nog maar 2 toegekomen.
    Ik hoop dat ze gewoon vertraging hebben …

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: